Femundløpet tar sats inn i framtiden med Femundløpet Inside. I fjor fikk hele Norge se hvor fantastisk Femundløpet kan være gjennom den satsingen TV2 gjorde. Gjennom lokal kompetanse i Frontal Media er det nå bygd opp en helt ny plattform for å formidle Femundløpet 2018.

På bildet: Kurt Näslund, daglig leder i Frontal Media as. Foto: Sjur Åsgård.

Femundløpet Inside har som mål å ta publikum så nærme hundekjørerne og de firbeinte heltene som det er mulig å komme uten å delta selv.

Vi kommer til å satse stort på streaming av film under løpet. På start og mål vil det være kameraer som fanger opp det meste og som vi styrer. Vi kommer til å ha folk på jobb døgnet rundt for å ta imot og behandle det som kommer inn fra sporet, forklarer daglig leder i Frontal Media AS Kurt Näslund.

I løpshelga vil det være tre webteam ute i felten. Frontal Media har satt sammen videoutstyr som kan sende direkte fra opptaksenheten til Inside-siden. Det blir intervjuer med kjørerne under løpet, glimt fra veipasseringer, stemningsbilder fra fjellet og reportasjer fra sjekkpunkter. En av de viktigste oppgavene til webteamet blir å forklare utviklingen av konkurransen og kjørernes taktiske disposisjoner.

Les hele artikkelen på hjemmesiden til Femundløpet »