I en stadig mer digital verden bør du bruke trykk til å skille deg ut

Det er ikke til å nekte for at det trykte formatets storhetstid er over. Mye er skrevet om opplagstallene til de tradisjonelle avisene våre som stadig peker nedover. Bedrifter har måttet finne nye måter å nå ut til en generasjon som konsumerer stadig mindre av de lineære og tradisjonelle medieformene vi lenge har vært vant til. Selv om vi i dag lever i en digital verden omringet av skjermer, internett og apper skal vi være forsiktig med å avskrive trykt markedsmateriell som brosjyrer, plakater, magasiner og foldere som forhistoriske.

Frontal Media hjelper deg med synlighet på alle fronter

Vi er opptatt av å levere fremoverrettede løsninger innen design, web og film, og hjelper deg med å finne de kanalene som på best mulig måte kan hjelpe deg å nå kundene dine. Vårt forhold til trykksaker er i ferd med å endres, fra vår primære kilde for informasjon til noe mer eksklusivt, følelsesvekkende og forfriskende. Mye er blitt sagt om de trykte medienes påståtte død – vi mener den er overdrevet.

Nå kundene dine uansett hvor de befinner seg

Det er mange måter å markedsføre sitt produkt på, og egen nettside, nyhetsbrev og god synlighet på sosiale medier blir stadig viktigere for bedrifter som ønsker å lykkes. Felles for alle disse digitale formene for markedsføring er at de er begrenset til skjermene våre, og blir dermed ikke med oss når vi navigerer den virkelige verden. Derfor er det viktig å spørre seg selv hva målet med kommunikasjonen til kunden er og hvordan du ønsker å nå dem. For mange bransjer kan trykket markedsføring være et fantastisk supplement til den digitale tilstedeværelsen.

Trykk har blitt mer eksklusivt

Det er verdt å merke seg hvordan trykk og digitale medier i større og større grad har byttet roller de siste årene. Når vi blir bombardert med informasjon via sosiale medier, nettsider, apper og e-post er det nesten blitt forfriskende å kunne ta et avbrekk fra alt bråket i det trykte formatet. Trykket markedsføring som brosjyrer krever investering i tid, trykk og papir, og det gjenspeiles også i resultatet. Kunden får noe fysisk de kan holde i hendene, og blir oppfordret til å roe ned, engasjere seg og absorbere budskapet skikkelig.